IMGP3279.JPG

Nem ettől megy el a kedvem a szürkebaráttól, de. Teljesen okés, hozza a szokásos ízeket, mégis, valami bekavar, valószínűleg nem tett jót neki ennyi újhordó. Pár napos hűtőzés után mintha kiszellőzött volna belőle a fa. Ami maradt, az is bőven elég referenciának.

IMGP2326.JPG

Megint egy best buy ezerforintos. Nagyon örülök, hogy egy diszkontlánc bevállal ilyeneket. Semmi faxni: gyönyörű szín, simaság, vanília (a merlot!) és számolatlan féle gyümölcs. NAGYON élvezetes, fog között szűrős, azonnal elfogyós. 

IMGP2232.JPG

Höjj, de bevállalós címke. Viszont a bor. Nem is az, hogy nehezen érthető, hanem egyenesen miafasz. Föl van ütve kora őszi záporeső vízével? Biztosan nem. A móri sertéstelep vályúit használták erjesztésre? Ezt sem hiszem. Akkor mi ez a förtelmes pocsolyaszag minden szippantásnál??? A bor maga majdnem oké, jó zöld, színben és ízben is, de ez a mellékszál...

IMGP2231.JPG

Ha minden furmint ilyen király lenne, és ennyibe kerülne (990,-!!!!!!) csak furmintot innék. Meg egy pici szürkebarátot. Ja és malvaziját. De legtöbbet furmintot. Az meg külön parádés, hogy 2010-es bor ennyire sokrétű, gazdag ízű és napsütéses.

IMGP2131.JPG

Az isztriai út egyik nagy felfedezése a malvazija. A másik, hogy a horvát borok között - akárcsak a magyaroknál - elég nagy a szórás: ugyanazon évjárat, ugyanazon fajta ugyanazon árkategóriájú borai között tud lenni hugyszagú rettenet (Vina Laguna) és élményszerű finomság is. Ez itt pedig talán a legjobb mind közül. Leginkább a furmintra hasonlít, könnyen érthető, még könnyebben iható, hibátlan. Funkciójában asztali bor, valójában sokkal több annál.

IMG_20130925_213523.jpg

Gyümölcsös, jól iható, könnyen érthető, klassz kis bor.

rioja 2013.09.25. 23:26

Ráspi Rosé 2012

IMG_20130922_231902.jpg

Tutti frutti? Cukorkás, virágos jegyek? Bevillan a barack? Gyümölcsbomba?

Na, itt nem villan be semmi. Az éppen iható kategória.

IMG_20130925_212805.jpg

A dizájn jobb mint a bor, sajnos ...

2013-07-18 10.29.27.jpg

Az eddigi legfrankóbb magyar gyöngyözőbor, még a pannonhalmi Salvénál is jobb. Itt sincs donaldrágó meg pacsuli, van viszont normális, szikár, de mégis gazdag íz és illat.

IMGP1352_1.JPG

Annyi benne az árnyalat és annyira kifinomult (kutturális), hogy alig bírom megtalálni benne a bort. Ettől függetlenül kurva jó, fényes napsütés teli árnyékokkal. Nem könnyen érthető, de annál egyszerűbben iható. Na jó, ezt már én sem értem.

Zenében kb. ez:

süti beállítások módosítása